Главная » Статьи » Мои статьи |
Виступ директора школи Євтюхової Алли Ярославівни на загальношкільних батьківських зборах 10.04.2014 р. У вихованні органічно зливається суспільне
й інтимне. Взаємодія школи, сім`ї і громадськості - один з головних принципів організації освіти. Він ґрунтується на спільності інтересів держави, народу, на єдності виховних завдань та ідеалів кожної сім`ї й суспільства в цілому. Педагогічний союз учителя і батьків – це могутня сила виховання. Організація повноцінної взаємодії педагогів і батьків є сьогодні одним з головних завдань, що стоять перед колективом нашої школи. Оцінка спілкування педагогів і батьків може вчасно звернути увагу адміністрації школи на необхідність проведення корекції, підвищення рівня професійної майстерності вчителів у співробітництві з родиною. Сучасним педагогам у стратегії співпраці з батьками необхідно передбачити проблеми, які є актуальними для окремих вікових груп школярів. Робота з батьками, на мій погляд, повинна мати випереджальний характер, готувати батьків до розуміння дітей та їхніх проблем. Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної освіти батьків, організація та проведення заходів, спрямованих на опанування батьками педагогічних знань, - це головне завдання школи у роботі з батьками. Сьогодні ми повинні відійти від формальних, нецікавих класних та загальношкільних зборів. Завдання нашого педагогічного колективу полягає у тому, щоб викликавши батьків до школи не тільки полаяти їх, пригрозити їм , що позбавляє вас бажання бувати у школі, а розв’язати поставлену проблему, непедагогічну ситуацію шляхом бесіди і порозуміння, побачити в кожному учневі його «Я», щось позитивне, помітити успіх, довести про це вам, залучити вас до загальношкільних справ – і все це разом сприятиме збільшенню авторитету нашої школи. Хочу звернути вашу увагу на те, що спільна робота школи і родини ґрунтується на принципах гуманістичної педагогіки: пріоритетності сімейного виховання, громадянськості, демократизму, гуманізації взаємин педагогів і батьків, ретроспективності, педагогізації батьків. 1. Принцип пріоритетності підкреслює величезне значення сім'ї у фізичному й духовному становленні особистості й суспільства. Родинне виховання є природною і постійно діючою ланкою виховання. У сім'ї закладається основа особистості: її світогляд, національна самобутність, моральність та інші важливі якості і властивості. Тому без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у суспільному вихованні підростаючих поколінь. 2. Принцип громадянськості ґрунтується на усвідомленні педагогами і батьками місця кожної сім'ї у суспільно-державній системі. Родина є основою держави. Родина, рід, родовід, народ - поняття, що розкривають природний шлях розвитку кожної дитини, формування її національної свідомості й громадянської зрілості. 3. Принцип демократизму означає встановлення партнерських взаємин між школою і сім'єю у вихованні дітей. Ви повинні знати, що сьогодні батьки можуть брати участь у вирішенні тих питань, до яких традиційно їх не допускали, - вибору предметів для навчання, визначення обсягів їх вивчення, складання навчальних планів, зміни термінів і тривалості навчальних семестрів і канікул, вибору профілю школи, виробленню внутрішкільних статутів, розробці системи заходів по забезпеченню дисципліни, праці, відпочинку, харчування, медичного обслуговування школярів, системи заохочень і покарань тощо. Основну роботу з батьками наша школа проводить через батьківський комітет школи , де складається єдиний план спільної діяльності сім'ї, школи і громадськості, вирішуються питання покращення матеріально – технічної та навчально – методичної бази школи. 4. Принцип гуманізації взаємин педагогів і батьків. Він спрямовує класного керівника, вчителя, на: а)
дії і заходи, які зміцнюють і підвищують авторитет батьків. Єдиновірною нормою
взаємин педагогів і батьків є взаємна повага. Обмін досвідом, порада та спільне
обговорення, єдине рішення задовольняють обидві сторони, розвивають у них
почуття власної відповідальності, громадянського обов'язку; 5. Принцип ретроспективності ( лат. retro - назад, spactare - дивитись) орієнтує на осмислення і використання історичного досвіду виховання дитини в родині. Цей досвід повинен використовуватись, насамперед, для виховання поваги і відданості своїм батькам, сім'ї, родині; для шанування культу предків, традицій і звичаїв народу; розуміння і відчуття духовної єдності поколінь; формування національної гідності і честі, основ вселюдської і народної моралі, готовності до праці в умовах ринкових відносин, повноцінного естетичного, фізичного та інтелектуального розвитку. 6. Принцип педагогізації батьків передбачає, що одним із
головних завдань школи залишається організація і здійснення педагогічного
всеобучу. Правильно організовувати та проводити роботу з батьками педагогам допомагає заступник директора з виховної роботи Тарасова Р.Л., яка складає шкільний план виховної роботи, допомагає у складанні планів роботи класних керівників з даного напряму, здійснює контроль їх виконання; проводить тематичні педагогічні ради, метою яких є підвищення педагогічної майстерності та культури класних керівників, батьківські всеобучі, здійснює профорієнтаційну роботу серед учнів разом з Кілійським центром зайнятості населення. | |
Просмотров: 3481 | |
Всего комментариев: 0 | |