Приветствую Вас, Гость
Главная » 2014 » Февраль » 8 » Школа-територія здоров`я
03:21
Школа-територія здоров`я

                   Опис діяльності школи як духовного, соціокультурного, здоров’язберігаючого центру села

ШКОЛА = ДУХОВНИЙ ЦЕНТР + СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ЦЕНТР + ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИЙ  ЦЕНТР

Усі ми знаємо, що немає в людини більшої цінності, ніж здоров'я.

З давніх-давен відоме гасло : „Твоє здоров'я - в твоїх руках ". Формування, збереження та зміцнення здоров'я дітей - одна з найболючіших, найактуальніших проблем нашого суспільства.

Загально відомо, що основи здоров'я закладаються в період раннього,  дошкільного та шкільного періоду життя дитини , тож збереження, формування та зміцнення здоров'я кожного учня є пріоритетним завданням суспільства, родини та нашого навчального закладу. Для реалізації цього завдання особливо важливо сформувати у дитини відповідальне ставлення до власного здоров'я і знання про нього, оздоровчі уподобання, інтереси, потреби та життєві звички. Феномен здоров'я був предметом дослідження багатьох учених і розглядався у кількох аспектах: філософському, медико-біологічному, соціально-педагогічному. Його вивчали зокрема М.Амосов, Є.Вайнер, В.Войтенко, Г.Нікіфоров, Ю.Лісицин, В.Петренко та інші.

Дослідження науковців свідчать, що у формуванні здоров'я дітей 20 % належать спадковості, 20 % екологічному чиннику, 10 % медичному забезпеченню, а 50 % умовам виховання, навчання та способу життя.

У преамбулі статуті ВОЗЗ здоров'я охарактеризовано як «стан найбільшого фізичного, психічного та соціального благополуччя дітей, а не тільки відсутність хвороб та фізичних вад».

Враховуючи актуальність проблеми здоров'я національні програми: „ Освіта ( Україна ХХ1 століття ), „ Діти України ", Національна доктрина розвитку освіти та програма „ Здоров'я нації " визначають найважливішими стратегічними завданнями, всебічний розвиток людини (в тому числі і дитини), становлення її духовного, психічного та фізичного здоров'я, формування у дітей відповідального ставлення до нього, як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності. Ці завдання знайшли відображення в Конституції України, Законах України, „ Про освіту ", концепції національної безпеки України.

Отже, оскільки здоров'я є найважливішою цінністю, то і установка на його збереження є основою світогляду як для вчителів, так і для учнів.

І сьогодні ми вже маємо певний досвід  з впровадження здоров'яформуючих, здоров'язберігаючих, здоров'язміцнюючих технологій навчання та виховання учнів.


В школі створені умови:

Умови для формування фізичного здоров'я:

1.    Створення в школі належного санітарно - гігієнічного, повітряного,

світлового режиму. Чистота, наявність чистого повітря і освітлення позитивно позначаються на роботі серцево-судинної, дихальної та нервової систем.

2.    Регулювання психічної, фізичної й емоційної працездатності  учнів на

протязі навчального дня.

3.    Активізація рухової діяльності дітей, проведення динамічної перерви для першокласників, рухові ігри на перервах.

4.    Виконання гігієнічних процедур перед вживанням їжі, після туалету.

5.    Проведення уроків фізичного виховання на свіжому повітрі.

6.    Залучення учнів до роботи в спортивних секціях.

7.    Щорічне проведення День здоровя.

8.    Організація оздоровлення та відпочиноку під час літніх канікул.

9.    Зміцнення матеріальної бази школи: придбання одномісних регулюючих парт для першокласників.

10.  Встановлення металопластикових вікон, будівництво внутрішніх туалетів, дерев яних панелей в шкільних коридорах.

 

Умови для формування психічного здоров'я дітей:

1.    Створення гармонійних, доброзичливих взаємовідносин між педагогом та учнем, а також між самими учнями.

2.    Прояв педагогами та учнями милосердя. Участь в акціях «Рівний – рівному», «Готуємо дітей до школи»,  «Неблагополучна сім'я».

3.    Аактивізація пізнавальної діяльності учнів на уроках і позаурочний час (свята, традиції школи).

4.    Проведення психодіагностики і розробка індивідуальних розвиваючих і

психокорекційних програм з урахуванням особливостей учнів.

 

Умови для формування духовного здоров'я:

   1. Учні школи при храмі Казанської Богородиці відвідують церковну школу.

   2. Вихованці дитсадка « Колосок» - майбутні учні школи.

   3. Учні школи займаються в гуртках, організованих при Будинку культури.

   4. На базі школи працює гурток образотворчого мистецтва від Кілійського Будинку творчості.

   5. Учні школи є активними членами Малої академії наук.

   6. Учні школи щорічно приймають участь в фестивалі – конкурсі «Молодь обирає здоров'я»

   7. Учні школи є активними учасниками фестивалю – конкурсу «Чисті роси».

                           

Умови для формування соціального здоров'я:

1.Формування у дітей активної життєвої позиції через співпрацю з:

1.1.              Амбулаторією с. Приморське

·        На базі школи працює батьківський лекторій з тем, повязаних із найбільш поширеними захворюваннями учнів

1.2.              СВК « Росія»

·        Учні школи виступають для працівників сільського господарства під професійного свята, обжинків, зустрічі весни і т.д.

·        СВК «Росія» сприяє зміцненню матеріальної бази школи

1.3.              Органами місцевого самоврядування

·        Вчителі школи є депутатами сільської ради

·        Сільська рада сприяє зміцненню матеріальної бази школи

1.4.               Кілійським центром зайнятості

·        Тематичні бесіди працівників центру зайнятості перед випускниками школи

В школі встановлено термінал для ознайомлення випускників школи з найбільш конкурентоспроможними професіями.


Просмотров: 616 | Добавил: dasha | Рейтинг: 3.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]