Приветствую Вас, Гость
Главная » Доска объявлений » Робота з обдарованими дітьми » М/о вчителів природничо-математичного циклу

Організація роботи з обдарованими дітьми
[ Скачать с сервера (5.33 Mb) · Скриншот ] 07.03.2014, 14:05

Організація роботи школи розвитку

творчих здібностей

талановитих учнів,

як одна із форм підвищення

професійного рівня

вчителя математики

Людина, яка сидить на вершині гори,

 не впала туди з неба…

 

Обдарована дитина -

це дитина, що виділяється яскравими, очевидними, іноді видатними здібностями (або ж має внутрішні посилання для таких досягнень) у тій або іншій діяльності.

Ознаки обдарованостіце ті особливості дитини, що виявляються у її реальної діяльності та можуть бути оцінені на рівні спостережень за характером її дій.

Одне з найбільш дискусійних питань, що торкається проблеми обдарованих дітей, є питання про частість виявлення дитячої обдарованості.

 

Інструментальний аспект поведінки обдарованої дитини може бути охарактеризовано наступними ознаками:

1.                     Наявність специфічних стратегій діяльності.

2.                    Сформованість якісного специфічного індивідуального стилю діяльності, що полягає у нахилі "все робити по-своєму” та пов’язаному з притаманноюобдарованій дитині самодостатньої системи саморегуляції.

3.                     Висока структурованість знань, вміння бачити предмет, що вивчається, в системі, згорнутість способів дій у відповідній предметній області. Іншими словами, індивідуальність способів діяльності обдарованої дитини виявляється у його здібностях бачити в складному просте, а в простому – складне.

4.                    Особливий тип навчання. Він може виявлятися як у великій швидкості та легкості навчання, так і у сповільненому темпі навчання, але з наступною різкою зміною структури знань, уявлень та умінь.

 

Мотиваційний аспект поведінки обдарованої дитини може бути охарактеризовано наступними ознаками:

1.                    Підвищена, вибіркова чуттєвість до певних сторін предметної дійсності або до певних форм власної активності, що супроводжується, як правило, переживанням відчуття задоволення.

 

     2. Яскраво виражений інтерес до тих або інших занять або сфер діяльності, надзвичайно висока захопленість якимось предметом. Наявність досить інтенсивних нахилів до певного виду діяльності має своїм наслідком досить надзвичайно працездатність.

3.                    Підвищена пізнавальна потреба, яка виявляється у ненаситній зацікавленості, а також готовності за власною ініціативою виходити за границі вихідних вимог діяльності.

4.                    Перевага віддається парадоксальній, протирічній, невизначеній інформації; неприйняття стандартних, типових завдань та готових відповідей.

5.                    Висока критичність до результатів власної праці, схильність ставити надважкі цілі, намагання бути досконалим.

 

Цілями роботи вчителів з талановитими дітьми є:

 

—                      Виявлення талановитих дітей;

—                      створення умов, що сприяють їхньому оптимальному розвитку.

 

Цілі та завдання роботи школи розвитку творчих здібностей талановитих учнів

—                      Стратегічна мета – перехід системи педагогічної співдії розвитку обдарованості з режиму управління на режим самоуправління.

—                      Виховна мета – виховання особистості, що володіє інтерактивними, комунікативними навичками та високими адаптивними можливостями на тлі високоморальних уподобань.

—                      Освітня мета розширення єдиного освітнього простору школи для соціально значимої реалізації індивідуальної освітньої стратегії обдарованих дітей.

—                      Розвивальна мета розвиток здібностей обдарованих дітей до включення у будь-яку духовно-практичну діяльність залежно від реальних потреб регіону, країни та власне особистості.

Принципи навчання талановитих дітей

¢                  Застосування міжпредметного підходу;

¢                  Поглиблене вивчення тих проблем, що обираються самими учнями;

¢                  Насиченість навчального матеріалу завданнями відкритого типу;

¢                  Заохочення результатів, що кидають виклик існуючим точкам зору та містять нові ідеї;

¢                  Заохочення використання різноманітних форм пред'явлення та втілення в життя результатів роботи;

¢                  Заохочення руху до розуміння самого себе, схожості та відмінностей з іншими, визнання своїх здібностей;

¢                  Оцінка результатів на підставі критеріїв, пов’язаних з конкретною галуззю інтересів;

¢                  установка на готовність до ризику в неординарних ситуаціях життя, можливості збереження пріоритету цінностей за будь-яких обставин.

Принципи роботи у школі розвитку творчих здібностей:

ž                  Принцип максимального різноманіття представлених можливостей для розвитку особистості;

ž                  Принцип зростання ролі позаурочної діяльності;

ž                  Принцип індивідуалізації та диференціації навчання;

ž                  Принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальній участі вчителя;

ž                  Принцип свободи вибору учнями додаткових освітніх послуг та допомоги.

 


Добавил: Tatyana_Vladimirovna | | Теги: Порох Л.И., математика
Просмотров: 787 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]