Приветствую Вас, Гость
Главная » Статьи » Мои статьи

виступ директора школи

Виступ директора школи

Євтюхової Алли Ярославівни

на загальношкільних батьківських зборах 10.04.2014 р.

У вихованні органічно зливається суспільне й інтимне.
У цьому злитті, на мій погляд, і
полягає гармонія людського щастя…
Тільки разом з батьками, спільними зусиллями,вчителі можуть дати дітям велике людське щастя.
                                 В.О. Сухомлинський

 Взаємодія школи, сім`ї  і громадськості  - один з головних принципів організації освіти. Він ґрунтується на спільності інтересів держави, народу, на єдності виховних завдань та ідеалів кожної сім`ї й суспільства в цілому. Педагогічний союз учителя і батьків – це могутня сила виховання.

Організація повноцінної взаємодії педагогів і батьків є сьогодні одним з головних завдань, що стоять перед колективом нашої школи. Оцінка спілкування педагогів і батьків може вчасно звернути увагу адміністрації школи на необхідність проведення корекції, підвищення рівня професійної майстерності вчителів у співробітництві з родиною. Сучасним педагогам у стратегії співпраці з батьками необхідно передбачити проблеми, які є актуальними для окремих вікових груп школярів. Робота з батьками, на мій погляд, повинна мати випереджальний характер, готувати батьків до розуміння дітей та їхніх проблем.

Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної освіти батьків, організація та проведення заходів, спрямованих на опанування батьками педагогічних знань, - це головне завдання школи у роботі з батьками.

Сьогодні ми повинні відійти від формальних, нецікавих класних та загальношкільних зборів.  Завдання нашого педагогічного колективу полягає у тому, щоб викликавши батьків до школи  не  тільки полаяти їх, пригрозити їм , що позбавляє вас бажання бувати у школі, а розв’язати поставлену проблему, непедагогічну ситуацію шляхом бесіди і порозуміння, побачити  в кожному учневі  його «Я», щось позитивне, помітити успіх, довести про це вам, залучити вас до загальношкільних справ – і все це разом сприятиме збільшенню авторитету нашої школи.

Хочу звернути вашу увагу на те, що спільна робота школи і родини  ґрунтується на принципах гуманістичної педагогіки: пріоритетності сімейного виховання, громадянськості, демократизму, гуманізації взаємин педагогів і батьків, ретроспективності, педагогізації батьків.

1. Принцип пріоритетності підкреслює величезне значення сім'ї у фізичному й духовному становленні особистості й суспільства. Родинне виховання є природною і постійно діючою ланкою виховання. У сім'ї закладається основа особистості: її світогляд, національна самобутність, моральність та інші важливі якості і властивості. Тому без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у суспільному вихованні підростаючих поколінь.

2. Принцип громадянськості ґрунтується на усвідомленні педагогами і батьками місця кожної сім'ї у суспільно-державній системі. Родина є основою держави. Родина, рід, родовід, народ - поняття, що розкривають природний шлях розвитку кожної дитини, формування її національної свідомості й громадянської зрілості.

3. Принцип демократизму означає встановлення партнерських взаємин між школою і сім'єю у вихованні дітей. Ви повинні знати, що сьогодні батьки можуть брати участь у вирішенні тих питань, до яких традиційно їх не допускали, - вибору предметів для навчання, визначення обсягів їх вивчення, складання навчальних планів, зміни термінів і тривалості навчальних семестрів і канікул, вибору профілю школи, виробленню внутрішкільних статутів, розробці системи заходів по забезпеченню дисципліни, праці, відпочинку, харчування, медичного обслуговування школярів, системи заохочень і покарань тощо.

Основну роботу з батьками наша школа проводить через батьківський комітет школи , де складається єдиний план спільної діяльності сім'ї, школи і громадськості, вирішуються питання покращення матеріально – технічної та навчально – методичної бази школи.

4. Принцип гуманізації взаємин педагогів і батьків. Він спрямовує класного керівника, вчителя, на:

а) дії і заходи, які зміцнюють і підвищують авторитет батьків. Єдиновірною нормою взаємин педагогів і батьків є взаємна повага. Обмін досвідом, порада та спільне обговорення, єдине рішення задовольняють обидві сторони, розвивають у них почуття власної відповідальності, громадянського обов'язку;
б) прояв довіри до виховних можливостей родини, підвищення рівня її педагогічної культури і активності у вихованні;
в) педагогічний такт, неприпустимість грубого втручання в життя сім'ї;
г) життєстверджуючий, оптимістичний настрій у вирішенні проблем виховання, опору на позитивні якості дитини, сильні сторони родинного виховання, орієнтацію на успішний розвиток особистості.

5. Принцип ретроспективності ( лат. retro - назад, spactare - дивитись) орієнтує на осмислення і використання історичного досвіду виховання дитини в  родині. Цей досвід повинен використовуватись, насамперед, для виховання поваги і відданості своїм батькам, сім'ї, родині; для шанування культу предків, традицій і звичаїв народу; розуміння і відчуття духовної єдності поколінь; формування національної гідності і честі, основ вселюдської і народної моралі, готовності до праці в умовах ринкових відносин, повноцінного естетичного, фізичного та інтелектуального розвитку.

6. Принцип педагогізації батьків передбачає, що одним із головних завдань школи залишається організація і здійснення педагогічного всеобучу.
Наші класні керівники використовують в своїй роботі різні
форми і методи роботи  з батьками. Проте провідна роль все ж належить індивідуальним формам роботи: відвідуванню сім'ї учня, пропаганді сімейного виховання, виконанню батьками педагогічних доручень, педагогічним консультаціям.
Протягом навчального періоду класні керівники проводять відвідування сім'ї учня. Це допомагає з'ясувати умови життя школяра, загальну та педагогічну культуру родини, ознайомитися з досвідом виховання, дати поради і домовитися про єдині вимоги до учня.

Правильно організовувати та проводити роботу з батьками педагогам допомагає заступник директора з виховної роботи Тарасова Р.Л., яка складає шкільний план виховної роботи, допомагає у складанні планів роботи класних керівників з даного напряму, здійснює контроль їх виконання; проводить тематичні педагогічні ради, метою яких є підвищення педагогічної майстерності та культури класних керівників, батьківські всеобучі, здійснює профорієнтаційну роботу серед учнів разом з Кілійським центром зайнятості населення.

Категория: Мои статьи | Добавил: Tatyana_Vladimirovna (18.04.2014)
Просмотров: 3480 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]